2007/04/29

JOLASA ETA AFEKTIBITATEA

Jolasak afektibitatea jartzen du martxan, jolasen bidez besteak maitatzea eta norberak bere burua maitatzea lortzen da. Pertsonalitateaaren sendotasuna, autoafirmazioa, autoebaluazioa eta autoezagutza gertatuko da. Baina ingurunea oso garrantzitsua da, ondorioz, egoera batzuk pertsonalitatea sendotuko dute eta beste batzuk kontrakoa lortuko dute, hau da, ziurtasun falta, lotsa gehiago izatea, konfidantza falta...

Haur hezkuntzan, giroa beroa izango da, umea bere nortasunarekin onartu behar da, konfidantza eskuratzeko. Umeak adierazten dituen sentimenduak baloratu behar dira eta hartzen dituzten erabakiak errespetatu, umeari iniziatiba hartzeko aukera emanez. Ahal den neurrian umearen ekintzak ez dira zuzendu behar. Ikasteko prozesua ez da azkartu behar. Mugak jarriko dira, errespetua mantentzeko edo mina ez hartzeko, eta giza ohiturak aurrera eraman ahal izateko. Norberaren irudia onartu eta indartu behar da.

Umearen afirmazioa ez da kasualitatearen eskuetan utzi behar, jarduerak oso zorrotzak badira edo askatasuna uzten ez badute edota sariak edo irabazteak tentsio handia markatzen badu antsietatea, angustia eta jardueraren aurkako jarrerak azalduko dira. Beraz, saiatu behar gara ume guztien onarpena izaten, umeen autoestima indartuz eta alaitasuna bultzatuz. Partizipazioa bultzatuko da eta jolasak eta jarduerak libertigarriak izango dira. Irabaztea ez da helmuga bat izango jarduerak integratzaileak izango dira.

Irakaslearen papera oso garrantzitsua izango da, irakaslea ez da oso gogorra izan behar, ez du jokoa manipulatu behar eta jolasetan animatzailea baino ez da izango. Sortzailea eta dinamikoa izango da eta jolasteko gogoa izango du.

No hay comentarios: